Monday 11 July 2011

Klasifikasi

Mata aku belum mengantuk.Kalau ikut standard, time ni dah lama aku tidur.Bila aku tidur automatiknya waktu makan bagi pijat kat tilam aku yang semakin menampakkan pengaruh mereka sejak akhir-akhir ni.Tapi mata aku masih belum mengantuk.Belum nak tido.Mata orang bujang macam aku memang payah tidur.Kalau ade bini lain.Silap-silap pukul lapan dah tutup tv.Tapi ni bujang.Waktu-waktu beginilah yang biasenya aku rase nak cepat berbini.Jadi dengan pandangan yang signifikan begitu aku pun turun bawah untuk ushar line.Manela tau pagi pagi ni ade rezeki.Orang cakap awal-awal pagi ni rezeki murah.Budak-budak aku yang kerja shift malam kadang-kadang buat nasi goreng.Tapi kena timing betul.Hidung kene peka.Kene trim selalu.Tapi hampeh.Takde ape.Anak-anak lipas yang masih jinak adelah lima enam ekor.


Nak tengok TV pun takde cerite best.Takkan tengah-tengah malam ni aku nak tengok RTM.Ape barang .Kalau dulu bolehla.Mase zaman api letrik pakai generator.Mase tu Hikayat Hang Setia pun aku layan.Cerita yang tak pernah aku paham apa motif dia.Sapelah yang buat cerite mengarut tu pun aku tak tahu.Nak kate Yusuf Haslam,Yusuf Haslam pun mase tu tengah top jadi hero dengan baju kot collar besar dengan seluar bowcut. Die belum kenal dengan orang RTM lagi.Lepas dia kenal dengan orang RTM yang dia kaye tu.Drama yang popular mase tu drama Opah.Bolehlah aku paham sikit-sikit.Cerite keluarga.Kalau versi Hollywood siri Dallas.Pelakon dalam drama tu yang aku ingat Joyah mase umur 30.Time muka dia tengah ayu lagi.Habis cerite tu cerite PJ Holding pulak top.

Rancangan yang paling menarik minat aku mase tu ialah muzik-muzik kat TV3.Sebab mase tu banyak kumpulan rock masuk Muzik-muzik.Kalau rancangan tu biasenya aku amek cuti separuh hari sekolah agama.Aku bagi alasan kat orang tua aku cikgu bagi balik awal sebab mesyuarat.Takkan nak bagi alasan nak tengok muzik-muzik.Kaki dan muka aku kena cukup kuat kalau aku bagi alasan tu.Alasan tu aku cakap kat member-member aku jer.Baru nampak Rock.

2 comments:

Lot said...

alasan mutu rosak ajak matN tolak + alasan ajak main gitar kt umah tetengah malam..kini ku tahu..haha

Shikokukenki said...

huhuhu...mutu abis minyak..

Post a Comment