Tuesday 24 May 2011

Biarkan Roda itu Terus Berpusing

Perkara yang paling aku menyampah sekali;menunggu benda yg tak pasti sampai bila;Takde bende yang lebih menyampah dari tu.Kalau aku menunggu tapi aku tahu sampai bila takpe,aku boleh pertimbangkan perkara tu sedalam-dalamnya.Tapi kalau tidak pasti sampai bila, boleh buat aku jadi penyanyi Death Metal.Tapi tidaklah sampai tahap aku hirup darah kambing Jantan walaupun aku jenis gigi yang ade taring.Itu bukan aku.Aku jenis yang telan Vitamin B kompleks;untuk tambah kesihatan.Dan setakat ni aku tak pernah terpikir nak jadi ahli kumpulan Death Metal.Kalau ada tawaran pun mungkin aku akan tolak dengan cara yang berhemah.

Setakat menunggu lima minit aku takde hal,tapi kalau lamenye macam lagu penyanyi Meggi Z dari Indonesia memang meremang tapak kaki aku.Tak berbaloi.Lebih baik aku balik potong kuku.Ade juga faedah bulanannya.
Bukannya aku tak penyabar orangnya.Bukan.Tapi seperti di ketahui kat pasaran,setiap orang ada tahap batasannya.Aku pulak yang jenis tahap boleh tunggu bas setakat satu jam je,kalau lebih dari satu jam biasanya aku dah cakap sorang-sorang.Tapi seingat aku tak pernah aku marah orang kampung aku kes bas lambat,kalau dulu adela aku marah Bangla kes lambat bawak forklit mase keje kilang Teramaju kat Jerantut.Itupun sebab aku tengok bangla tu macam boleh makan.Jenis yang waktu rehat makan nasi dengan kacang dhal.Kalau yang dah lame biasenye dah pandai makan bawang kuning.

Jadi,setakat artikel ni di tulis aku masih menunggu walaupun dah berulang kali budak Indonesia yang kerja dengan aku masuk opis aku tanya "Bang,bila mau ajar aku bukak akaun facebook".Jawapan yang selalu aku jawab dengan lirikan mata yang ketat.

Gambar di atas tiada kena mengena dengan artikel yang aku tulis,sekadar untuk renungan bersama.

0 comments:

Post a Comment