Wednesday 25 May 2011

Subjektif

Semalam adakalanya sama dengan hari ini.Adakalanya berbeza,adakalanya berbeza sikit,adakalanya berbeza banyak dan kadang-kadang tak sama langsung.Yang aku nak cite part yang tak sama langsung tu.Part yang membawa aku lebih kepada jiwa romantis.Terpulang kepada sesiapa yang nak anggap aku mat jiwang ataupun mat kuntum ataupun mat timun.Aku takkan marah.Sebab manusia biasenya cemburu pada orang yang berjiwa romantis.Itu memang aku tak nafikan dan aku sendiri pun sedikit sebanyak dalam kepompong tu.

Tapi seperti yang telah aku cakap,part tu adalah part yang tak sama langsung.Kalau ade pun peratusannya rendah.Tidak majoriti.Jadi aku bukanlah orang yang sangat berjiwa romantis,kalau adepun mungkin sedikit sebab banyak terpengaruh dengan Eman Manan.Aku memang minat Eman Manan.Kalau korang rase nak kutuk aku,sedikit pun aku tak marah.Lebih2 lagi watak dia dalam filem Puteri.Heroin filem tu Ogy Ahmad Daud mase belum gedik lagi.Cerite tu banyak mempengaruhi aku dalam seni pembuatan pedang kayu masa kecik dulu selain siri Ninja Sasuka.Bukan di pengaruhi oleh drama Sembilu yang pengarah dia pun jadi hero utama.Aku memang tak pernah minat siri untuk orang tua tu,kalau ade aku layan dulu pun sebab nak cucuk angin mak aku,dapatla seringgit dua buat tambah beli rokok.Diplomasi penting.Tapi itu dulu.Sekarang aku dah boleh cari makan sendiri:Makan gaji.Bolehla walaupun tak kaya.Tak boleh bergambar pegang duit buat macam kipas,setakat buat rambut macam Dr Rozmey tu bolehla.Itupun kalau awek aku tak marah.

"Fly without Wings"

0 comments:

Post a Comment