Tuesday 24 May 2011

Komposisi

Hari ni aku menjadi seorang lelaki yang serius.Sangat serius.S Kadarisman pon kalah.Ade sebab yg aku jadi serius.Takleh bagitau.Rahsia.Bermakne kalau rahsia tidak boleh bagitau.Kalau bagitahu bukan rahsia.konsepnya mudah.Hukum dia sudah begitu.Tetapi walau aku serius,aku tetap lelaki budiman,dan aku memang dikenali sebagai lelaki budiman.Yang itu aku kene akui walaupun ianya terlalu menyakitkan hati.Bermakna walau serius macamana pun aku,aku tetap belanje budak-budak aku minum.Yang itu memang sudah jadi rukun pada aku kalau keluar dengan diaorang.Apa yang penting niat aku ikhlas walaupon sebelum keluar,diaorang yang lebih dulu siap pakai talipinggang.Jadi secara kimianya aku tau diaorang nak keluar dan secara manualnya diaorang nak tumpang aku sebab diaorang tahu aku nak keluar.Paham apa yang nak aku sampaikan setakat ni?Kalau sesiapa tak paham aku nasihatkan lebih baik memancing ikan dari layan cite aku ni.

Aku pun tak pernah mintak duit tambang dengan diaorang.Seingat aku semenjak aku pandai bawak masuk gear kete,belum pernah aku mintak tambang kat sesiapa yang tumpang kete aku termasuklah yang tumpang makanan aku.
Teringat aku cakap seseorang yang aku kenali mase aku baru-baru  menceburi bidang pengangguran dulu,-"orang kaya bertambah kaya,orang miskin bertambah miskin".Sekarang baru aku terfikir, ada kebenarannya juga kata-katanya.Falsafah dia boleh pakai jugak walaupun dia pun bukan jenis orang yang boleh pakai waktu tu.Same macam aku.Jenis yang tengahari masih gulung kain pelikat.Tapi pengalaman dia memungkinkan dia berkata begitu.Walaupun aku dah jarang jumpa dia tapi kata-kata dan semangat dia sesekali mencabar minda aku.Harap-harap dia tinggalkan tabiat mengorek hidung mase cakap dengan aku bila aku jumpa dia nanti.


"Love you so much"

0 comments:

Post a Comment