Friday 20 May 2011

Pertama kali

Sebenarnya aku lebih kepada situasi saja2 je menulis bloq ni,maklumlah org mcm aku ni bkn ade ape2 perkara sgt yg nk diceritakan,,.klu cita bab politik nt xpasal2 bloq aku kene 'bang' sebab aku ni kuat komplen jer kerjanya.Salah sikit aku komplen,salah sikit aku komplen;kedai xde duit kecik aku komplen,security guard garang sgt aku komplen,lampu isyarat hijau lmbat aku komplen,anjing melintas jalan ade tiga kaki aku komplen,pendek kate sehari hari hidup aku penuh dengan komplen.Blm lg masuk aku komplen pasal aku ni kurang hensem...-Bab kurang hensem aku lebih kepada bergurau.Jadi begitula aku ni seorang yg kuat komplen.Mungkin aku di lahirkan sbg seorang atlet sbb tu aku ni byk komplen.Tp hakikat sebenarnya aku ni sorang yg baik hati,byk kali aku tambah duit member2 mase byr makan kat kedai mamak walaupun kdg2 yg makan aku sorang.Tak kesahla tu sebab aku makan makanan yg halal,sape yg nak marah.



Berbalik kpd tajuk seperti yg di atas,inilah pertama kali aku menulis bloq.Jadi tidak ada keraguan yg sebelum ni aku tidak pernah menulis bloq.Jadi klu ada sape2 yg suruh aku bersumpah kat masjid sbb nak aku kompomkan,aku takkan buat.Sbb byk lagi kerja lain yg aku leh buat selain tu seperti pergi beli tiket bas balik kampung sbb aku nak balik kampung lagi dua minggu,Jadi kepada sape2 yg bace bloq aku 2 minggu dari tarikh aku tulis bloq ni maknenya aku sekarang dah berada di kampung halaman.



Orang lain ade bloq,aku pun nak ade bloq.Aku tak mau tahu ape tujuan orang lain tulis bloq,kate orang cina-'xmau tiau die maa'.Dan seperti yang aku kate tujuan aku suka2 je.Nak bercerita dan menulis ap yg nak aku tulis.Hidup mesti ade tujuan-kate orang cerdik pandai.Orang yang cerdik pandai ialah orang yang tidak sekadar tau menulis dan membace tetapi mesti juga tau mengira sifir.



"Semuanya telah di tetapkan"....

0 comments:

Post a Comment