Monday 23 May 2011

Kembang Setaman

Panas hari ni boleh di katakan mencecah tahap mendidih,dengan kerete company yg takde Aircond aku rase dah macam merangkak kat padang pasir.Silap haribulan dengan cuaca yang macam hari ni, Unta pun nak berhenti jadi Unta.Aku tak tahu sebab ape cuace sejak memenjak ni sangat mecemburui aku.Budak Indonesia yg selalu keluar masuk jalan dekat satu kilometer untuk cari topup sepuluh ringgit pun dah berkira-kira nak beli payung.Tapi lepas aku cakap orang lelaki Malaysia jarang pakai payung dia pun membatalkan hasrat dia.Ade niat nak berlakon la tu.Tapi kalau tengahari buta pun pakai Jaket kulit ,ada hati nak menipu driver teksi.

Tapi kepanasan hari ni jarang berlaku kat sini.Panasnye lain macam sangat.Silap-silap boleh terbakar kulit aku yang dah tak berape nak jadi kulit melayu ni.Aku pulak bukan jenis manusia yang mudah percaya pada iklan bedak yang boleh tukar kulit jadi putih.Nasib baik aku ni jenis minat Siti Nurhaliza,bukan peminat Mawi.Dapatlah sedikit sebanyak membantu aku dalam menanggani kepanasan hari ni.

Apa-apapun,kepanasan tu tak merenjatkan cita-cita aku selame ni.Sedikit pun tidak.Aku masih manusia normal.Standard untuk berjaya tinggi.Itu perkara biasa bagi setiap insan.Tapi aku akui yang semakin lame cita-cita seseorang itu untuk tercapai,semakin nipis peluangnya.Kebarangkaliannya begitu.Tapi usaha tetap usaha,kalau tak jadi macam Datuk Chong Wei pun aku tak kesah,jadi macam Datuk K pun dah memadai.Dapat bini lawa.Semuanya membuat aku semakin tak memahami dengan orang yang simpan misai tebal.


"I'll always keep my eyes close,until next day"

0 comments:

Post a Comment