Saturday 28 May 2011

Semalam yang Hangit

Hari ini lima kali aku keluar masuk site.Sibuk.Bukan buat-buat sibuk.Sibuk betul.Hari ni siapa yang ade mulut-mulut sumbang cakap aku kerja main-main aku rela.Biar aku dapat pahala sebab mengumpat aku.Tapi hari ni kerja yang banyak benar-benar menyebelahi aku.Baru aku rasa nikmatnya bekerja.Banyaknya sampai aku pun tak ingat apa yang aku kerja.Tapi walaupun aku sibuk hari ni aku rasa seronok:Statement aku ikhlas.Bukan bersifat perkauman.Bukan sebab hari ni bos aku datang.Kadang-kadang bos aku tak datang pun aku tak seronok.Bukan sebab aircond opis aku dah repair dan juga bukan sebab semalam aku beli DVD 'Forrest Gump':boleh layan malam ni.Tapi bukan sebab tu.Dan juga bukan sebab Melayu dapat Kouta lebih biasiswa:baguih dok ada.Aku taknak bagitahu sebab apa..Biar korang bengang.Yang penting aku seronok.Biarlah ianya kekal subur di hati sanubari aku.Selesai part seronok tu.

Malam ni kalau boleh aku nak tengok bola.MU lawan Barcelona.Dua dua team tu aku tak minat sebenarnya.Tapi ni akhir.Final.Main sampai menang:Kalau ade yang kate malam ni seri memang kaki bangku,jenis tak tahu format.Kalau name final mesti ada pemenang.Mesti best giler.Bukan macam main kutu,main kutu dapat `first' best,dapat final tak best.Dapat last biasanya orang kencing.Tapi ni bolasepak.Champion League,bukan Telekom Melaka main.Sebab tu orang nak tengok.Tidak terkecuali aku.Pukul dua pagi pun orang sanggup kunci jam.Kalau Akademi Fantasia buat siaran langsung pukul dua pagi tobat aku tak tengok.Bab tu kalau ada sesiapa suruh aku bersumpah,aku berani.

0 comments:

Post a Comment