Thursday 26 May 2011

Langkah sumbang

Hari ni hari jumaat.Menu makan tengahari untuk hari ni hampir sama dengan Jumaat sebelum ni.Sama juga dengan Jumaat sebelum sebelum ni.Wakleman dah tahu nak masak ape.Tak banyak berubah.Takut lari cost konon-konon.kalau berubah pun baju yang wakleman pakai dengan brand tisu yang atas meja.Hari ni aku tengok dia pakai baju biru yang ada tulis `Follow the leader'.Tak kesahla,yang penting dia pandai masak kari ayam bagi sedap.Tak macam member aku.Panaskan kari daging dalam tin pun boleh hangit.Tapi sempena hari Jumaat ni biasanya aku makan kat luar.Sesekali aku nak jugak belagak macam orang MLM.Makan sambil tengok laptop.

Apa-apapun aku tak kesah sangat dengan cara hidup diaorang.Cara diaorang cari makan begitu.Dan manusia ada alasan masing-masing untuk kelansungan hidup masing-masing.Yang penting diaorang tak tertukar ambik selipar aku masa aku sembahyang Jumaat.Yang tu aku tak dapat terima.Walaupun kehilangan selipar tu tak melibatkan elaun bulanan aku tapi aku tak sanggup jalan kaki ayam pijak jalan tar.Panas.Cukuplah sekali aku lalui `scene' survivor tu.Tapi kali ni kalau hilang gak,mungkin aku akan rembat orang lain punya.Bab tu nanti aku fikirkan.Bergantung pada cuaca.


"Soft and strong"

0 comments:

Post a Comment